Proiectul meu pentru rezolvarea problemei de la Taxe şi Impozite Locale Bacău

Ieri am avut nenorocul să ajung din nou pe la Taxe şi Impozite Locale şi pot să vă spun că am dat de aceeaşi imagine cu care am rămas încă din ianuarie 2016.

Cozi imense, lume înghesuită şi adusă aproape la limita răbdării şi a nervilor, angajaţi la fel de frustraţi şi suprasolicitaţi probabil datorită lipsei de imaginaţie sau profesionalism din partea celor care îi conduc.

La un moment dat venise o doamnă în vârstă, la vreo 70 de ani, care după ce petrecuse peste 2 ore la una dintre cozi, revenise pentru a mai achita o taxă, şi ruga lumea să o lase să ajungă în faţă, fapt ce a stârnit reacţia nervoasă a unora dintre cei care stăteau la rand.

Am intervenit şi i-am permis să facă asta înaintea mea, încercând să o conving să nu mai fie revoltată, pentru că băcăuanii nu sunt răi, au ajuns pur şi simplu la capătul răbdărilor. Cu siguranţă că acele persoane care au agresat-o verbal ar fi intervenit oricând să o ajute dacă ar fi căzut de exemplu undeva, în afara incintei publice. Pur şi simplu acest management defectuos al celor care administrează sistemul macină nervii băcăuanilor şi de ce nu, uneori îi dezumanizează.

Am filmat şi un clipuleţ ce în numai 24 de ore a acumulat peste 2000 de vizualizări pe facebook. L-am pus şi aici:

Autorităţile speră că noua locaţie (Curtea Veche sau fostul sediu Deşteptarea) de pe str. Vasile Alecsandri va remedia o parte din problemele curente. Eu mă cam îndoiesc.

Totuşi am decis să mă implic şi să vin personal cu o soluţie.

Plecând de la ideea că astfel de activităţi ar trebui descentralizate pentru a veni în ajutorul băcăuanilor, am făcut o scurtă analiză a infrastructurii Poştei Române Bacău şi am concluzionat că o eventuală colaborare cu această instituţie ar aduce beneficii reale în desăşurarea activităţilor specifice.

În acest moment, Poşta Română din Bacău are sedii în următoarele zone din Bacău:

  • Zona Şerbăneşti
  • Zona CFR
  • Zona Orizont
  • Zona Narcisa
  • Poşta Centrală (lângă Primărie)
  • Zona Mioriţei
  • Zona Bacovia
  • Zona Nordului
  • Zona Energiei

Dacă am uitat vreun sediu mă puteţi ajuta.

Oare cum ar fi dacă cei din cartierul CFR de exemplu ar putea plăti taxele direct la oficiul poştal din zona lor?

Pentru că nu îmi place să las lucrurile În aer, am luat legătura cu Sorin Şova, fostul director al Poştei Române din Bacău, actual Preşedinte al Sindicatului Lucrătorilor Poştali din România, filiala Bacău, actual consilier judeţean independent, pe care l-am întrebat care ar putea fi modalitatea de asociere între Primăria Bacău şi Poşta Română în vederea implementării unui asemenea proiect ce ar rezolva o mare parte din problemele întâmpinate în acest moment.

Din discuţiile cu dumnealui, căruia îi mulţumesc pentru deschidere şi pentru faptul că a acceptat din start această idee oferind şi soluţii, am concluzionat că Primăria Bacău ar putea încheia un contract de asociere cu Poşta Română bazat pe virament bancar cu termen redus…ex. la săptămână, cam în genul serviciilor deja încasate de poştă cum ar fi taxa TV, facturile de utilităţi, etc.

În situaţia în care ar exista o problemă în permiterea accesului la softul de gestiune al oficiului de Taxe şi Impozite locale, Primăria ar putea înştiinţa prin corespondenţă (decât sa trimitem felicitări, mai bine facem un lucru bun pentru cetăţeni) cetăţenii cu contravaloarea de plată către primărie a taxelor locale, amenzilor, chiriilor, etc.

Cetăţeanul apoi se prezintă la oficiul poştal cu acea hârtie care este scanată sau introdusă în sistem, achită contravaloarea de plată, iar banii se încasează şi se virează către primărie în termen de o săptămână prin virament bancar.

Beneficii?

  1. Cetăţenii nu ar mai fi nevoiţi să se deplaseze pe distanţe mari pentru a achita taxele locale şi să stea la cozile interminabile preţ de ceasuri bune
  2. Primăria ar reduce costurile cu închirierea spaţiilor destinate acestor activităţi
  3. S-ar reduce cheltuielile cu personalul
  4. Cheltuielile cu utilităţile ar fi de asemenea reduse

Această măsură vine în întâmpinarea cetăţenilor care nu au acces la internet pentru a utiliza Ghişeul Electronic

şi trebuie considerată ca o completare a mijloacelor electronice de achitare a acestor taxe şi impozite.

Ar putea de asemenea exista discuţii între Primărie şi societăţile ce deţin tonomate de tipul Zebrapay cum sunt cele din marketurile Profi. Astfel cetăţenii ar putea scana şi plăti aceste impozite şi taxe direct în magazin.

O altă soluţie ar fi discuţii şi asocieri cu principalele bănci din Bacău pentru a se putea achita aceste taxe prin intermediul bancomatelor, cum se practică deja în cazul facturilor de utilităţi.

De asemenea, atragem atenţia autorităţilor că NICI PÂNĂ ASTĂZI NU EXISTĂ POSIBILITATEA ACHITĂRII TAXELOR ŞI IMPOZITELOR CU CARDUL. Cam jenant.

Astăzi am fost la primărie să depun aceste propuneri în mod oficial, şi vă prezint documentul şi numărul de înregistrare.

IMG_8730

Click pentru documentul depus la registratura Primăriei.

Haideţi să ne implicăm pentru binele nostru!

Cu bine,

Dorin Chirilescu

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.