După cum relatam în celelalte articole, consider că Oborul Şerbăneşti (Targul de maşini) are trebuie modernizat într-un timp cât mai scurt datorită volumului de mărfuri tranzacţionate precum şi numărului mare de persoane (câteva mii) pe care le deserveşte, acesta fiind cel mai mare obiectiv ca dimensiune din zona Moldovei.
Am identificat o serie de probleme ce afectează buna desfăşurare a activităţii comerciale din acest obor în următoarele articole: click aici şi click aici.
Astăzi 05.02.2016 am luat cuvântul în Şedinţa ordinară de Consiliu Local a municipiului Bacău pentru a resemnala aceste probleme şi pentru a aduce în dezbatere câteva propuneri de modernizare ce necesită o implementare cât mai urgentă.
Propunerile au fost după cum urmează:
- Rezolvarea problemei locative a persoanelor care vând produse pe pături şi pe malul digului prin verificarea posibilităţii de negociere cu proprietarul terenului aflat în imediata vecinătate, pentru a mări spaţiul de afişare a produselor conform numărului de cetăţeni ce desfăşoară această activitate în obor. Oamenii nu au unde să îşi expună marfa. (Ilustrare grafică mai jos)
- Asfaltarea intrării dinspre pod care se poate constitui o a treia cale de acces către Obor pentru a fluidiza traficul generat în momentul intrării sau părăsirii acestui obiectiv, eventual constituirea unor porţi de ex. Poarta 1 este cale de acces spre interior, porţile 2 şi 3 sunt căi de acces spre exterior. Majoritatea celor cu care am discutat mi-au relatat faptul că se crează un adevărat blocaj când începe activitatea târgului sau când se încheie, unii dintre ei aducându-şi maşinile cu o noapte înainte pentru a evita această aglomeraţie. (Ilustrare grafică mai jos)
- Introducerea unui sistem electronic de închiriere a spaţiilor destinate vânzării autovehiculelor cu posibilitatea rezervării şi achitării taxelor respective prin sms sau chiar online. Acest sistem deja există şi funcţionează de exemplu în cinematografie. Utilizatorul accesează pagina cu schiţa amplasamentului unde apar locurile marcate (cum ar fi trebuit să fie deja conform HCL 192/2010), selectează din locurile disponibile şi plăteşte cu cardul sau sms, rezervând locul dorit. Prin această metodă se elimină şi existenţa speculatorilor care vin cu remorci sau alte tipuri de mijloace pentru a ocupa mai multe locuri spre a le subînchiria celor care vin mai târziu şi ar elimina şi necesitatea cetăţenilor de a-şi aduce maşinile cu o noapte înainte. Utilizatorul are pe telefon bonul cu cod de bare pe care îl poate lista şi pe care îl prezintă la barieră pentru a fi scanat şi pentru a putea intra ŞTIIND CĂ ARE LOCUL ASIGURAT, REZERVAT ŞI PLĂTIT. Astfel, primăria va avea o evidenţă clară şi a încasărilor evitând chiar eventuale fraude, operaţiunile efectuându-se în mod electronic, fie de pe site, fie de la ghişeul care în prezent furnizează tichetele de acces, totul desfăşurându-se pe calculator.
Toţi Consilierii locali au primit următorul material ce conţinea aceste informaţii precum şi cele descoperite anterior.
Avem promisiuni ferme din partea ambilor viceprimari după cum puteţi vedea şi în materialul video de mai jos, şi vă ţin la curent după întalnirile pe această temă ce vor începe săptămâna viitoare.
CLICK PENTRU VIDEO cu intervenţia din şedinţă.
Dorin Chirilescu
UPDATE: Ieri am discutat cu viceprimarii despre modernizarea Oborului |
11 februarie 2016 at 09:17[…] Şerbăneşti, pentru care am formulat şi propuneri concrete de modernizare a acestui obiectiv (Click pentru propuneri), şi iată că autorităţile au dat curs iniţiativei, astfel a avut loc prima întâlnire cu […]